Tuesday 1 November 2011

s.e.m.b.i.L.a.n B.e.L.a.s.

pada tarikh 1/11/2011 umor aku da genap 19thn . kejap je en da 19 thn . ketika hujan membasahi bumi aku mula mengimbas kembali memori2 yg penah aku lalui selama aku hdp ni ... yela da 19 thn hdp en msti da ade la pengalaman .even xbyk garam ag yg aku da makan . hihihihi . aku rasa ble umo da betambah nan 1 angka <18+1=19> aku dpt rasa dri aku semakin tua .. kalaw d takdir en nyawa aku d tarik pada umor aku 19 aku la org yg plg akan sedih sekali . sbb aku taw amalan aku xckp byk ag . aku xckp kuat ag . tp kita kena egt nyawa 2 Allah boley tarek ble2 je .......

tok 1november yg ke 19 kali dlm hdp aku . pagi ni aku dgr sore mak ' wa ! bgn smyg subuh . ee nape la liat sgt ko ni nak bgn . bgn laa da kol bape ni ' tgk 2 da 19 thn pon mak kena kejot ag ... nati law mak da xde sape nak kejot . njwa bedikari la cket ! aku pon teros turun bawah amek aer smyg . lalu aku pon smyg subuh . 1november kali ni sama sprti hari2 yg len lps aku smyg aku tdoo lek .... aku tdoo sampai matahari da nek .... tgk 2 umo da 19 thn tp bgn lmbt .... ape nak jadi njwa ..... bgn2 aku duduk at birai katil dlm aty aku 'em pe yg spesel arini ek' .... tetbe tdgr sore mak ' kak oo kak trn ni ... ' aku jwb 'ye jap.... nape ??'
'kata nak adiah cni laa.ni mak bwk blek nasi lemak, telo, ikan keli sambal'
aku pndg je mak .... ' em oke '...... mak ckp ' em tgk org somalia 2 xde makanan ni kita dpt mkn besyukor la...' njwa cukupla jgn berharap yg indah2 sgt mak 2 da bg kasih sayang at ko .... ade ke org len yg nak bg ksh syg seorg ibu .... ko patot besyukor .....

tok 1november ni aku lalui mcm bese r . makan, tgk tb, on9 fb n borak2 nan mak aku .... aku msh menanti ape yg speselnya arini ek .... teringat dulu2 masa sekolah time tgh ary at dewan mkn msti rmai yg wish 'epy befday najwa' ... kalo adek2 lak 'kak najwa epy beday' .... kalo kwn2 yg aku rpt lak ' njwa epy bezday, semoga pnjg umo mura rezki' aku tme ciuman at pipi dari sahabat2 aku ... em besnya ..... skg ni rmai jgk yg wish kwn2 at sekolah dulu wish kwn2 at u semua wish .... tp sume at fb .... law dulu aku dpt tgk muka org yg  wish at aku ... tp skg aku cuma dpt tgk tulisan je ..... kalo dulu ble org wish befday at aku aku malu2~blushing2 pipi aku ..... terharu ble org wish .... skg ble aku baca tulisan je aku cuma mampu tesenyum je .... tanks korang wish ... nape kegembiraannya xsama ye ...... bezanya 1november kali ni bebanding yg lepas2 .......

tok 1 november yg ke 19 kali ni jgk . aty aku semakin bedebar2 ... sbb result exam tok sem3 da nak kua .... aku akan cuba tme pe pon keputusannya .... em tok petama kali terbit rasa menyesal masa subjek major crop . sbb pada masa 2 sejujurnya aku cuma beharap at soaln spot je ..... padahal pada masa 2 gap tok subjek ni plg lame ... tp aku cuma sia2 en dgn melayan pasaan ... aku rasa sgt2 menyesal ..... menyesal kemudian ari pon da xguna en .... em takotnya ...... aku mula risau nan subjek yg aku amat2 lemah soil ....... aku cuma boley bedoa subjek2 yg lain dpt membantu result aku kali ni .... nape ye tok petama kalinya aku rasa result tok exam kali ni amat2 penting bgi aku ... mungkin aku da semakin dewasa kot ... hihihi ..... em aku taw kwn2 aku yg len pon turut merasa bebannya menanti 4november ..... weh korang gudluck ! ! ! betapa pentingnya 4november tok sume dak2 uitm en ......

tok 1november ni aku noor najwa binti mhd bakir nak mohon maaf at suma membe2 kalau2 ade tesalah kata. kalo2 ade terumpat korang ke ... aku mnt maaf bebyk halal en mkn minum aku ye korang......
 tok 1 november ni aku xpelu en kek,adiah, n balingan tepung dari sape2 pon ...... yg aku nak cuma kasih sayang terutamanya  dari mak abah ......
korang maseh taw wish befday aku  n egt befday aku.. korang doakan aku dpt result yg bek taw n lasly doakan aku jadi anak yg solehah .... amin ... wassalam ....

4 comments:

  1. se wish beday kat skola dlu best an? nak2 lak kite dok ostel,, malam2 da de member dtg dorm wish beday,,, pastu dak dorm yg reramai tu plak wish,,sok pegi kelas dak kelas wish,, terharu,seronok,, :) skg tgok at fb je,,hehehe yg penting ko da tue!! hohoho aku mude sket dr ko,, :p

    ReplyDelete
  2. em betol2 . em bes . hihi . alooo aku stgill nmpk muda :) hihi

    ReplyDelete
  3. comel laa sgt .... kyra gudluck ! result jgn lupe share ....

    ReplyDelete